W tym roku w Jury Ogólnopolskich Spotkań z Tańcem w Lublinie BALANS zasiądą:

 

Anna Żak

Anna Żak

Pedagog, tancerka, choreografka.

Organizatorka wydarzeń Lubelskiego Teatru Tańca / Centrum Kultury w Lublinie. W ramach struktur Teatru, od początku jego powstania w 2001 roku realizuje program artystyczny oraz organizacyjnie współtworzy wydarzenia i projekty artystyczne oraz edukacyjne, m.in. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca, Przestrzenie Sztuki. Była autorką i koordynatorką edukacyjnego projektu tanecznego "Myśl w ruchu", który od 2011 roku realizowała we współpracy z  Narodowym Instytutem Muzyki i Tańca oraz Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego "Taniec-energia ciała i wyobraźni". Od 2006 roku kreuje także własne spektakle oraz projekty sceniczne, także w przestrzeni miasta, przede wszystkim jako choreograf Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej, m.in. "continue", "clear/n", "stadium", "opium", "Homo-Go!", , (m.a.m.o!) jako finisaż wystawy "Macierzyństwo" realizowanej w Warsztatach Kultury w Lublinie, cykl plenerowych wersji spektakli "miejsca, chwile" (Brama Ku Farze, fontanna i plac zabaw na Placu Litewskim, skarpa Bazyliki oo.Dominikanów,  Dworzec PKP Lublin). Reżyserowała spektakle inauguracyjne Lubelskiego Festiwalu Nauki, m.in. "Gra z czasem". Jurorka licznych dziecięco-młodzieżowych festiwali tanecznych i teatralnych. Współpracowała z Teatrem im.H.Ch.Andersena w Lublinie, Teatrem Starym w Lublinie, Warsztatami Kultury, z Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej (Wydział Artystyczny), Centrum Kształcenia Kadr Oświatowych, Polską Akademią Sportu.

Od 1994 roku kreowała postaci we wszystkich zespołowych choreografiach Hanny Strzemieckiej, najpierw jako tancerka Grupy Tańca Współczesnego PL, m.in. w nagradzanych: "Puste ulice", "Głosy", "Soliloquium", "Godziny/ lata...", następnie współtworząc Lubelski Teatr Tańca od 2001 roku: "Traktat optyczny", "Akrobaci, kwiaty i księżyc pomiędzy" (poświęcone Marcowi Chagallowi), "plepleJAdy" (Gombrowiczowi), "Snooker". W LTT wystąpiła także w spektaklach: "48/4" (chor.Ryszard Kalinowski), "Głód Knuta Hamsuna" (realizacja: Łukasz Witt-Michałowski, Ryszard Kalinowski), "Gracerunners" (chor.Karen Foss), "Stand by" (film TVP Lublin - 2011), "Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy", (chor.Simone Sandroni), "Stalking Paradise" (chor.Kenneth Flak i Kulli Roosna,  "if/then" (chor. Joseph W.Altera, "w moim poczatku jest mój kres" (reż. Joanna Lewicka) Wspólnie z Ryszardem Kalinowskim przygotowywała także premiery dwóch duetów: "Z rachunku prawdopodobieństwa", "Ku dobrej ciszy".

Brała udział w wielu projektach i festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. Central Station: Dance - International Festival, Budapeszt, Węgry; International Festival of Modern Dance, Kowno, Litwa; American Dance Guild International Festival „Global Dance Today” Nowy Jork, USA (2004); Międzynarodowy Konkurs Młodych Choreografów w Hannoverze, Niemcy; Yerba Buena Center for the Arts, Novellus Theater, San Francisco.

Wyróżniona Indywidualną Nagrodą Prezydenta Miasta Lublin za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i upowszechniania kultury oraz całokształt pracy w dziedzinie kultury (2005r.), a także Medalem Prezydenta Miasta Lublin (2006 oraz 2017). Jest laureatką VI Konkursu Bene Meritus Terrae Lublinensi - Dobrze zasłużonych dla Lubelszczyzny - Miasto w dialogu (2010). W imieniu lubelskiego Kuratora Oświaty otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania (2013)  Podczas Gali Kultury, wraz z Lubelskim Teatrem Tańca odebrała Nagrodę Miasta Lublin w dziedzinie kultury za rok 2016 w kategorii "upowszechnianie kultury" dla LTT za działalność na rzecz upowszechniania i promocji tańca współczesnego.


Elżbieta Pańtak

Elżbieta Pańtak

Choreograf, pedagog tańca jazzowego.

Założyciel i dyrektor zawodowego zespołu Kieleckiego Teatru Tańca. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego - teatrologia. Odbyła studia podyplomowe - teoria tańca na Uniwersytecie Muzycznym Chopina w Warszawie. Jako dyrektor wyprodukowała w KTT polską prapremierę baletu Święto wiosny (2013), muz. Straviński, chor. A. Preljocaj, a także widowiska taneczne z prawykonaniami na orkiestrę symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej im. O. Kolberga w Kielcach z muzyką P. Łukowca i K. Dębskiego. Zrealizowała ponad 30 spektakli dla zespołu Kieleckiego Teatru Tańca, w tym cieszące się olbrzymią frekwencją spektakle familijne Dziadek do orzechów, Alicja w Krainie Czarów czy Kopciuszek, zrealizowane w stylach tańca jazzowego i współczesnego. Współrealizowała choreografię do spektaklu taneczno-muzycznego pt. Siedem Bram Jerozolimy, muz. K. Penderecki (TW-ON 2008). Powstały na podstawie spektaklu film otrzymał nominację do International Emmy® Award w 2009 roku w USA.

Współpracuje z Narodową Operą Izraelską, dla której z zespołem Kieleckiego Teatru Tańca jako choreograf współrealizowała mega produkcje: Traviata, Carmina Burana w reżyserii M. Znanieckiego (2014, 2015). Dla Opery Wrocławskiej współtworzyła z Grzegorzem Pańtakiem choreografię do opery Turandot (2008), do Traviaty w Operze na Zamku w Szczecinie (2016) oraz Romeo i Julii w Operze Śląskiej (2017) i operze w Szczecinie (2020) reżyseria M. Znanieckiego. Realizowała jako choreograf Galę sylwestrową dla Opery Bałtyckiej w Gdańsku, reżyseria S. Gonciarz (2017).

Wykłada kompozycję tańca i taniec modern jazz na wyższych uczelniach w Polsce. Prowadziła master classes w Polsce i Phoenix w USA w Master Ballet Academy.

Laureatka wielu prestiżowych nagród, m.in. Talenty 1998 (nagroda Ministra Kultury i Sztuki), nagroda Kielc 1999, Srebrny Krzyż  Zasługi 2001 (nagroda Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej), Zasłużony dla Kultury Polskiej 2012 (odznaka honorowa Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego). Współtwórczyni programu Przestrzenie Sztuki prowadzonego przez MKDNiS, IMIT, IT im. Raszewskiego.


Piotr Jeznach

Piotr Jeznach

(ur. 1989 w Warszawie) - tancerz, choreograf, pedagog tańca. Artysta niezależny.

Ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Romana Turczynowicza w Warszawie, studia magisterskie na kierunku Taniec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca, również na UMFC.

Pracował w OSB w Warszawie na stanowisku nauczyciela tańca współczesnego, a obecnie wykłada taniec współczesny i plastykę ruchu scenicznego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Od 2012 roku prowadzi warszawski zespół tańca współczesnego FOCUS (najpierw przy Free Art Fusion, następnie przy Warsaw Dance Department, a obecnie przy Studio42 w Warszawie). Zespół wielokrotnie zdobywał 1. miejsca oraz Grand Prix na ogólnopolskich przeglądach tanecznych. W 2020 roku FOCUS wystąpił w programie telewizyjnym "Scena Taneczna".
Dla tancerek zespołu oraz zaproszonych gości Piotr Jeznach stworzył takie choreografie, jak: Paganini (2021), RUNy (2020), Niobe (2019), Desinations (2019), Nie Wchodź Łagodnie Do Tej Dobrej Nocy (2019), Memoria (2018), i wiele innych. Jedną z najważniejszych jego choreografii jest Stańczyk (2018). Choreografia Na spokojnem, zimnem morzu z 2021 roku została nagrodzona w konkursie choreograficznym Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Jeznach szkolił się m.in. w London Russian Ballet School (2013), Los Angeles (2008, 2016, 2018), Nowym Jorku (2018, 2021) i Izraelu (2019). Ukończył Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny organizowany przez Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki (obecnie Mazowiecki Instytut Kultury) na kierunku taniec jazzowy. W sezonie 2020/2021 kilkukrotnie brał udział w kursie dla nauczycieli techniki Marthy Graham organizowane przez Martha Graham Dance Studio w Nowym Jorku.

Przygodę z tańcem rozpoczął od tańca towarzyskiego w podlaskiej miejscowości Mońki, gdzie się wychowywał. Następnie w 2007 roku dołączył do białostockiej grupy Fair Play Kwadrat, gdzie tańczył choreografie hiphopowe oraz zaczął pracować jako nauczyciel tańca.

Występował w spektaklach w Operze i Filharmonii Podlaskiej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Teatrze Palladium, w projekcie "Rock Loves Chopin" oraz w produkcjach teatralnych B’cause Dance Company. Obecnie związany z Teatrem Muzycznym ROMA, gdzie tańczy w spektaklu "AIDA".

Tworzył choreografie wystawiane w Teatrze Komedia (Atrakcyjna Wdowa), Teatrze Syrena (dla Akademii Młodych Talentów), Teatrze Roma (Warsztatowej Akademii Musicalowej) i Teatrze Buffo (dla Studio Metro). Wielokrotnie opracowywał choreografie dla uczniów warszawskiej szkoły baletowej na potrzeby Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego. Wystąpił także w popularnych programach telewizyjnych "You Can Dance - Po Prostu Tańcz!" oraz "Got To Dance - Tylko Taniec". Regularnie bierze udział w komercyjnych produkcjach telewizyjnych, eventach oraz koncertach, gdzie również tworzy choreografie i ruch sceniczny.

 

mt_ignore:Rekrutacja na rok 2024-25 - banner

WYDARZENIA

warsztaty banner5

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zimbra - banner

warsztaty banner5

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

rodo banner 720 out

W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Jeżeli nie wyrażasz zgody aby Twoja przeglądarka internetowa przechowywała cookies, należy zmienić jej ustawienia.
Korzystanie z portalu www.mdk.lublin.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, iż zgadzasz się na wykorzystywanie przez nas cookies.