W poniedziałki w MDK "Pod Akacją" przy ul. B. Chrobrego odbywają się warsztaty w ramach projektu edukacyjnego pod nazwą "Karuzela umiejętności".
Ideą projektu jest uzupełnienie i rozszerzenie edukacji szkolnej o elementy wykraczające poza program nauczania. W warsztatach komputerowych oraz teatralno-animacyjnych uczestniczą uczniowie klas I ze Szkoły Podstawowej nr 22 im. Bolesława Prusa (1 klasa) i ze Szkoły Podstawowej nr 57 im. Jana Kochanowskiego (3 klasy).
Zajęcia teatralno-animacyjne mają na celu wpływać korzystnie na wszechstronny rozwój dziecka, zaspokajać jego podstawowe potrzeby oraz stwarzać dobrą atmosferę w grupie. Wśród założeń programowych znajdują się między innymi takie cele jak:
- pobudzenie ekspresji teatralnej dziecka i wyzwalanie kreatywnych postaw,
- rozwijanie wyobraźni scenicznej,
- wyrażanie nastrojów i emocji za pomocą ruchu, gestu i mimiki,
- tworzenie krótkich form scenicznych,
- rozwijanie koordynacji ruchowej,
- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi,
- poznanie podstawowych zasad różnych gier i zabaw sportowo-rekreacyjnych,
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
- stwarzanie atmosfery przyjaźni i wyzwalanie pozytywnych emocji.
Zajęcia teatralno-animacyjne prowadzą p. Renata Adamczewska i p. Edyta Madej.
Na warsztatach komputerowych, które prowadzi p. Jakub Nastaj, uczestnicy projektu zdobywają wiedzę na temat podstawowych pojęć z zakresu technologii informacyjnej. Głównym celem jest wprowadzenie uczniów edukacji wczesnoszkolnej w świat komputerów, wykorzystanie naturalnej ciekawości dzieci do rzeczy nowych i nieznanych. Tematy warsztatów służą rozwojowi twórczej aktywności i zainteresowań, a także kształtowaniu właściwych postaw i prawidłowych nawyków korzystania z komputera oraz uświadomieniu możliwych zagrożeń.
Uczestnik w założeniu między innymi:
- posługuje się komputerem w podstawowym zakresie: uruchamia program, korzystając z myszy i klawiatury;
- posługuje się wybranymi programami i grami edukacyjnymi, rozwijając swoje zainteresowania; korzysta z opcji w programach,
- wyszukuje i korzysta z informacji: np. przegląda wybrane przez nauczyciela strony internetowe (np. stronę swojej szkoły),
- tworzy teksty i rysunki: wpisuje za pomocą klawiatury litery, cyfry i inne znaki, wyrazy i zdania, wykonuje rysunki za pomocą wybranego edytora grafiki,
- zna zagrożenia wynikające z korzystania z komputera, Internetu i multimediów.